Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, januari 15, 2006

Grabbhalva

I går var en dag i "grabbighetens" tecken. Kuppade mig in på ett arrangemang som inte alls hade med min födelsedag att göra, men som blev ett utmärkt sätt att fira på. Blev upphämtad redan vid tolvtiden för möte i spelbutiken, sen bastu, smörgåstårta, fotboll, hästar och en massa pengar kastade i sjön, teveklipp med elak och äcklig humor, musik. Givetvis fanns där också sprit och öl.

Många timmar senare avslutades det hela med nattliv på Metro. På något sätt tycker jag det är kul, eller intressant, eller nåt, men visst har nykterismen och/eller åldern ett pris. Det är något märkligt med det där att stå och trängas och knuffas och knappt höra vad någon säger samtidigt som man ser tuff och snygg ut.

På väg hem köper jag hamburgare och snus. Jag, en man, inne på sitt trettiofjärde år.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida