Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, januari 14, 2006

Ja må jag leva!

Klart jag sett "Almost Famous". Den är bra, men jag är sällan den som ser filmer flera gånger. Det fick bli Sopranos istället.

Någon berättade här om dagen på engelska i något program på teve om någon som var i trettio- fyrtioårsåldern. Det översattes med att personen var i medelåldern. Är jag i medelåldern nu? Det var jag väl i så fall i går också, trettiotvå eller trettiotre är ingen större skillnad.

Nu har jag kört bil genom stan för första gången sedan den infördes. Det var vid femtiden när det borde varit mycket bilar ute. Aldrig har det gått så snabbt och smidigt att komma ut ur stan. Trängselskatten är en lysande uppfinning. Tjugo spänn var det värt. Särskilt när man inte betalar själv.

Ja, "Så lyckades Birgit Nilsson hålla sin död hemlig", är en intressant rubrik.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Grattis kära du på din stora dag! Fika snart för att fira att vi inträder i denna vackra (medel-?)ålder? Kram.

12:14 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Tack för det! Absolut!

12:56 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida