Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, februari 23, 2006

Bunkermys

På Akademibokhandeln sitter mannen bakom boken om Lasermannen tillsammans med David Dencik. De berättar anekdoter och diskuterar, just Lasermannen. Tydligen har Ausonius blivit polare med Helge Fossmo där i fängelset och när Lasermannen skulle bjuda på chokladkaka hade han fått receptet av Jackie Arklöv.

Rean var väl inte så där väldigt imponerande. Köpte i alla fall Bengt Ohlssons Gregorius, Augustpris - behöver ju inte betyda att den är bra, men kanske. Och Doktor glas är ju bra. The Classic Guitars of the 50s & 60s, gitarrporr, helt enkelt. William Shakespeares Complete Works, bra att ha i hyllan. The Mojo Collection, the greatest albums of all time, inspiration och uppslagsverk för pop- och rocknörden. Med mig hem får jag också nya numret av Sonic.

Äntligen har jag en laptop där även batteriet fungerar och som kan användas så som det var tänkt att en laptop ska användas. Liggandes i soffan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida