Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, mars 09, 2006

Jag, en gubbrockare.

Det behöver inte ha med ålder att göra. Och det behöver inte vara negativt. Vi är många som gillar det. Jonna Sima och Fredrik Strage, den ständiga poppanelen, diskuterar gubbrock i Studio Virtanen.

Visst urtypen är väl ändå Springsteen och Dylan, men även Moneybrother, The Magic Numbers och The Concretes tilldelas etiketten gubbrock, liksom Cardigans förra skiva. Gubbrockare - oavsett ålder - har gärna skägg, gillar The Band, gör musik med gitarrer är i någon mening icke-urbana och skriver melankoliska texter.

Jag älskar gubbrock! Och den musik jag själv gör måste definitivt vara gubbrock.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida