Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, april 14, 2006

Påsklov

Jag kom, jag såg, jag spelade och stannade sen ute halva natten. Svårt att avgöra riktigt hur det togs emot. Det blir ju ofta lite avvaktande sånt där, men efter att ha varit med ett tag kan jag nog ändå säga att det var ganska bra. Folk gillade det och jag lyckades sprida så där en tjugofem skivor. Och det gör ju ingen Billboardplacering. Men ändå och någonstans ska man börja och man blir ju inte profet så där på en eftermiddag, som Jesus brukade säga.

Och så var det ju bara jag och en Yngwie Malmsteen-kopia. Ser verkligen fram emot att få spela med helt band. Och intresse visades. Kan nog bli fler spelningar framöver.

Nu är det påsk och morgondagens tvättid inställd på grund av trötthet. God natt!

2 kommentarer:

Blogger bless sa...

Hur låter det? Du och en Yngwie? Hm. Jag försöker föreställa mig det hela men...

8:56 fm  
Blogger Björn Johansson sa...

Yngwie-, eller kanske snarare Steve Vai-Jonas från Lund är en kille som är snabbare än sin egen skugga och med en musikalitet i klass med, vem som helst. Alltså inte vem som helst, utan vem som helst som är hur bra som helst. Fast ganska långt ifrån mig i stil och genre. Men när han spelade med mig fick han hålla sig till fakta. Det vill säga min inspelning.

2:15 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida