Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, april 13, 2006

Varför får jag inte på mig ditt blåställ?

På sådana här kneg tar man det lite lugnt och jobbar halvdag när det vankas storhelg. Nu sitter jag istället och kopierar skivor. I kväll spelar jag ett par låtar live för första gången och då vill jag ju ha med lite skivor att dela ut.

Det är stödfest för någon teater på klubben bredvid Bonden bar. Någon gång vid 21 tror jag att jag spelar. Ska dit vid fem för att soundchecka och testa låtarna ihop med en kille jag inte träffat än. Han är från Skåne och ska, enligt ryktet, vara en jävel på gitarr. Det är allt jag vet. Han har fått låtarna som mp3-or via mejl. Det är bara att köra så det ryker!

Så nu är det av med blåstället, duscha och sen ställa sig på scen. En Full Monty helt enkelt. Fast med kläderna på, eller nåt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida