Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, april 10, 2006

Så sant som det var sagt

Såg en repris i går av 45 minuter med Renée Nyberg om journalisten jag inte minns namnet på nu som jobbade på New York Times och som satt i sin lägenhet och fabulerade. Han skrev artiklar, hittade på intervjuer, citerade andra medier och beskrev miljöer genom att kolla på bilder och söka på nätet. Han ljög helt enkelt. Och inte så lite heller. Och detta på världens kanske mest respekterade tidning. Lite jobbigt att förklara för chefen när han väl blev påkommen efter ett antal hundra artiklar. Han var inte så poppis längre, om man säger så.

Han menade nu att han hade psykiska problem och hade varit så deprimerad att han inte kunnat lämna lägenheten för att göra de jobb han fick. Nu gick han på en massa mediciner och ljugit hade han gjort hela livet. Tragiskt.

Men ändå, vilken grej! Kanske något man skulle börja med här på bloggen. Publicera "exklusiva intervjuer" med kungen, "direktrapporter" från Irak och sånt.

För övrigt gillar jag Sky News. Britterna gillar när man rider på hästar och fotboll förstås, skvallarar om kungahuset och så är de skiträdda för fågelinfluensan, som kom dit i veckan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida