Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, maj 25, 2006

Dagens åldringar

Pensionärer är otäcka. Före mig i kön på Vi (vad var det för fel på vo?) står ett äldre på som ser ut att kunna vara vem som helsts mormor och morfar. När de ska betala ber kassörskan att få titta i deras kasse. Hon har sett att de stått i butiken och stoppat i sig chokladägg och sen lagt några i kassen också. Och fram kommer äggen och de blir förbannade och känner sig kränkta, säger att butiken nu förlorat dem som kunder. De tänker minsann gå någon annanstans i fortsättning. Vad bra! Kanske vet de en butik där det är okej att stjäla.

Premiären gick bra. Även om en del kanske hade nerverna lite väl tydligt synliga på utsidan. Man får inte vara rädd för publiken. Det är de på scen som har makten. Och man måste älska det. Men det är klart, det kan vara lättare sagt än gjort.

Sen blev det premiärfest och hemgång någon gång när solen gått upp. Nu ligger jag utslagen i soffan och väntar på avslagen landskamp mot Finland. På tal om Finland så har jag en kompis från just Finland som är väldigt lik sångaren i Lordi. Utan mask, alltså.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida