Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, juli 22, 2006

Allsång

Allsång på Debaser är en riktig svettpärla. En sådan total respons kan knappast något band med eget material framkalla eller ens begära. Här är det uppdukat med några av de allra största indiehitsen. Weeping Willows låter alldeles utmärkt och Magnus Carlson är en grym sångare.

Catti Brandelius leder allsången och de flesta behöver inte ens titta i texten i allsångshäftet när alla, ja alla, för full hals skrålar med i Bittersweet Symphony, Champagne Supernova, Ramlar och förstås, signaturmelodin There is a light that never goes out. Temperaturen är nära kokpunkten och svetten rinner.

Vad är Skansens reflexmässiga tonårsskrik när Povel Ramel eller Mats Paulson kommer in på scenen mot denna genuina kärlek till musiken?

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag fattar inte hur du hinner med allt! Och jag känner mig korkad som inte vet var Debaser ligger. Gå inte dit utan mig en gång till! Lackar ur på mitt distansförhållande... distansförhållanden är som att "inte äta kakan och... ändå inte ha den när man ändå bestämmer sig för att äta upp den där jäkla kakan". Nu återvänder jag solfilten balanserandes kaffe, melon och DN.

Over n'out.

4:49 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Kom igen, Lena! Det är där det händer. Eller kanske inte. Men det är mycket bra musik. Debaser ligger på Karl Johans torg vid Slussen.

Det där verkar lite jobbigt. Ta du en kaka till till kaffet!

4:57 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida