Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, juli 17, 2006

Tur och retur och otur!

Är jag tre år? sju? Nej, just det, 33. Hemma igen efter en vecka i Kroatien med sol, bad, mat och inte så mycket mer. Och mest har jag umgåtts med en treåring som hela tiden frågar varför? (Även den förklaring man då ger följs av - varför?) Det är bra! Man ska ifrågasätta hur världen ser ut.

Och så en sjuåring som sällan sitter still som jag är god förebild för. Med tattuering, hål i örat, magmuskler och avslöjanden som att Black Sabbath är gamla gubbar kommer man långt.

Det har varit trevligt och skönt. Jag har blivit solbränd och badat för första gången i år. Återstår att se om jag är beredd att sänka ned min lekamen i det svenska fostervattnet.

Allvarlig eller inte, ha aldrig en "en-fix". Känner mig som en VFT:are. (It´s all in The Game.) Längesen jag spelade Metallicas st. Anger.

Får återkomma till att resan inte började som den skulle och att jag inte kom iväg den dag som jag köpt biljett till (!).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida