Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, juni 29, 2006

Alf Fritz Birger

Tack gode gud (läs: Pfizer) för Pepcid Duo. Börjar verka omedelbart. En enda tablett sen är livet lätt och glatt och jag äter pommes fritz och dricker cappucino.

När ett gäng brats med fläskkotlettfrilla åker på Birger Jarlsgatan i sin nedkabbade BMW, diggar med hela kroppen och sjunger med i Alf Robertssons - "Peta in en pinne i brasan" - som spelas i bilstereon - vad betyder det?

När solen går ner går jag på säsong tre av Sopranos.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida