Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, december 06, 2006

Nyckel, någon?

Du kan bära ut stöldbegärlig egendom så som platt-tv, dator och smycken i min bil som kommer att stå parkerad utanför din port. Sen kan du även lämna lägenhetsnycklarna till mig innan du går.

Ska man lämna ut sin nyckel och ge tillträde till sin lägenhet till alla som lämnar en lapp i brevådan? Tydligen. (Ett tips till dig som är tjuv.)

Notos Consult, jasså dom, har fått i uppdrag att genföra obligatorisk ventilationskontroll. Nyckel kan lämnas till besiktningsmännen utanför port 36E vid 7.30. Och så nästa dag, då är det Fortum som ska inventera gasinstallationer. Även i de lägenheter som inte använder gas. Vet inte vem som ska ha nyckeln då eftersom jag inte fått foldern med info som jag enligt lappen i brevinkastet ska ha fått.

Någon mer som vill komma in. Säg bara till!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida