Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, mars 24, 2007

Plötsligt händer det!

Mina damer och herrar! Den 1 november trodde jag att jag skaffat ett stabilt och tryggt jobb. Sedan den 2 november har det varit oro, uppgivenhet, hopp och förtvivlan och senast i går natt hade jag en märklig dröm som gick ut på att Försäkringskassan flyttade till Indien (!). Och jag fick inte följa med.

I går var det möte för uppföljning och feedback på vad jag håller på med på jobbet. Det konstaterades att jag var - bra. Riktigt bra, tror jag. Och det hela avslutades med beskedet att jag nu kan se mig som tillsvidareanställd och jag bokstavligen hjulade, eller i alla fall slog en kullerbyta, ut från chefens rum.

Det hela har firats under kontrollerade former med sånglektion och sen intag av burgare med pommes och chilibearnaise på Mississippi Inn.

Ja, så kan det gå. Återstår på Försäkringskassan gör fortfarande den stora omorganisationen och förvandlingen till en ny myndighet. Den som är med får nästa vecka se var kontoren kommer att placeras på kartan. Eventuellt utlokaliseras all verksamhet till Indien. Eller inte.

I morgon tar jag mitt pick och pack och åker till Småland för teater.

2 kommentarer:

Blogger Lena sa...

Grattis!

10:32 fm  
Blogger Björn Johansson sa...

Tack, Katten!

5:09 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida