Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, mars 14, 2007

Egon död

Egon Kjerrman sjöng hellre än bra. Något jag anat efter att varje jul sedan tidernas begynnelse hört den fantastiska skivan Jul med Egon. Eller Jegon, som han kallades före det att jag kunde tala rent. Mer fart än så blir det inte på julgransdansen. Hur det var med allsången på Skansen 1956-1966 vet jag inte. Men det var säkert bra drag då också.

För övrigt är det inte så där olidligt trångt på gymmet efter jobbet längre nu när nyårslöftena hamnat i glömska.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida