Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, mars 18, 2007

Ett hjärta är alltid rött. Ett hjärta har alltid rätt.

Mona talar . Och hon gör det på ett sätt som berör mig. Hon säger sådant som att vi ska ha ett samhälle som ger människor en chans till. Och en till. Och en till. Det är fint. Och förmodligen är det där någonstans skillnaden ligger. Du får din chans i det borgerliga samhället också. Men sen inte så många fler. Där är det mer - var bra, högpresterande och gör rätt från början. Inte så mycket trygghet i trygghetssystemen, inte så mycket vuxenutbildning, inte så viktigt med kultur och böcker för alla...

Dags att ta steget. Våga vara Sosse!

Inte för att jag bryr mig om bandy. Men vad är det med Hamarby? Var det inte deras tur nu? Efter alla finaler och ekonomiska problem. Har inte sett matchen, bara noterat hur det plingat i nederkanten av Ascoli - Inter. Tre noll blev tre fyra och guldet blev till sand.

Och så lite uppdateringar och några nya bilder på wilner.nu .
(som vanligt kan det vara så att gamla tittare måste tömma casheminnet)

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag kan inget om bandy, men var faktiskt på plats för denna folkfest! Väldigt trist för Stockholm förstås...En reflektion är att den mycket livliga Hammarbyklacken började bli tystare redan efter Edsbyns 2-3 mål, när spelarna skulle behövt stödet som mest! Kunde kanske skrikit mer själv, men jag stod mest förundrad över hela spektaklet. Och det är VÄLDIGT svårt att hinna se den där bollen.../S.

9:34 fm  
Blogger Björn Johansson sa...

Loosermentaliteten är djupt rotad. Man kan ju inte lägga ner för att motståndarna gör mål när man fortfarande leder.
Men det där är väl en del av Hammarbys själ. De kan inte vinna. Ska inte vinna. Alla älskar en förlorare.

5:32 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida