Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, mars 13, 2007

Knack knack

Vad har jag gjort? Jo, jag har lovat att sjunga på ett dop. Har just mottagit önskemål om låtar. Det är Shirley Clamp, Niklas Strömstedt och Lisa Ekdahl. Efter ett första röst- , gitarr- och melodiprov talar allt för att det får bli Ekdahl. Hon sjunger ju minst sagt knasigt själv, så att säga.

Det ska bli kul, roligt att bli tillfrågad. Nu är det bara att repa. Skadar knappast att jag dessutom ska på en första sånglektion på fredag.

Okej, då. Bryan Ferrys dylaneskapader är inte en helt nödvändiga. Kanske lite mycket med en hel skiva. Det blir lite känslan av lyxig finlandsfärja efter ett tag. Coverbandet i den halvsunkiga nattklubbsavdelningen maler på med mer eller mindre krystade versioner av gamla pärlor. Och inte för att den är dålig, men vem behöver ännu en version av Knocking on heavens door? Nej, de där enstaka dylanlåtarna på tidigare skivor var kul. Det här var inte så kul. (Sen kommer jag ju lyssna en del i alla fall.)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida