Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, mars 11, 2007

Djur och natur

Gårdagen tillbringades med grevar och baroner (och ofrälse) på 40-årsfest på privat herrgård i den småländska skogen. Vi var där för att jobba, men det var trevligt. Att sen övernatta på ett öde Kronmunken utanför Mönsterås för onekligen tankarna till The Shining. Stället är stängt på lördagar men vi fick en kod och nycklar i ett kuvert.

Och så slapp vi melodifestivalen. Fast det måste varit rätt låt som vann. The Ark är liksom jag från den småländska skogen och vi har spelat tillsammans i gympasalen i Rottne. Det räcker för att vinna.

Att vara tillbaka i stan är som att hamna i en seriestrip. In på Kaffebar kommer Rocky och på Lundagatan möter jag Fågeln Mange. Eller om det var Råttan Klasse.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida