Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, april 21, 2007

Doktorn kan komma. Fast inte just nu.



Jag är inte bara tjänsteman och håller på med musik och det där. Jag är läkare också.

Ännu en vecka på toppen. Antar att jag ibland jobbar nästan för mycket. Nu när det är fredag och klockan passerat midnatt har batteriet just tagit slut. Huvudet är inte tomt, det är fullt, men jag vet inte med vad. Jag är inte direkt lättfotad när jag går uppför backen från Zinken med portfölj under armen och ett bröd och en dosa Grovsnus i handen. Nu ska jag sova tills jag vaknar och sen ta en promenad längs Söders gator som en vanlig man. Kanske går jag till PetSounds. Sen dricker jag kaffe och köper gitarrsträngar. Sen ska jag prata med en kille som jobbar med management och promotion. Kanske dags för lite hushållsnära tjänster. Sen kommer jag att vara som vanligt igen. Måste bara sova lite.

På tv nu; en film om Michael Jackson. Det fanns en tid när han var en fantastisk artist. Nu är det ingen som vet om han någonsin har funnits på riktigt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida