Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, april 09, 2007

Mitt hem är min scen

Vaknar och det låter på fönsterbläcket, saker ramlar ner från taket. När jag tittar ut måste jag titta två gånger. Våren var kort i år. Läser färdigt Priset på vatten i Finistére. Tar fram vinterklädsel, stickad tröja, kängor och mössa och går ner till Mjölkbaren för frukost med S. Blir tipsad om Bodil Malmstens blogg. Då och då citeras Dylan. Bara en sån sak.

Köper förmiddagstidningarna och på väg hem går jag in på visning av lägenhet i porten bredvid. Det är en väldigt fin "homestagad" liten tvåa. Priset kommer att trissas upp till runt två millar. Där skulle jag kunna bo. För jag vill bo här där jag bor. Bara lite större. Ett rum till, ett kök att laga mat i. Om man skulle kontakta sin bankman?!

I eftermiddag repriseras Lord don´t slow me down. Se ett rockband som sett sina bästa dagar och som njuter av det, SVT2 15.15.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida