Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, april 19, 2007

Se människan!

Har hela dagen lyssnat på Dr. Al-Baldawi när han pratat om den process männsikor går igenom när man flyttar till ett nytt land, eller kanske tvingas fly, till ett nytt land. Och om skillnaden mellan olika kulturer. Problem kan uppstå, som det kan vara bra att försöka lära sig hanteraoch förstå, men framför allt; vi människor är mer lika än vad vi kanske tror. Vi har samma känslor, men kanske uttrycker dem på olika sätt ibland. Och kultur kan förklara vissa skillnader mellan människor, men det är knappast det viktigaste. Vi är alla individer! Med olika familjeförhållanden, sammanhang, vänner, yrken, från olika klasser och allt det där andra som gör oss till dem vi är.

Och på tal om det. Vad gör plötsligt dessa Sd-representanter i min tv?

Onsdag och torsdag har det varit teater och i morgon fredag blir det teater efter dagjobbet. I helgen ska jag vila och spela musik. På lördag ska det jobbas på nyskriven låt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida