Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, april 15, 2007

Pseudovetenskap



En morgon då jag inte behöver stressa iväg någonstans. Gröten, kaffet, tidningarna, allt går lite långsammare och jag hinner andas. Hinner även lägga in tvätt i maskinerna. Och avnjuta lite klassisk musikalisk husmanskost, det borde det vara alla fall. Tänk! Han har inte alltid varit en sur gammal gubbe. Här var Van Morrison 23 år, tror jag, och gjorde sin första riktiga soloplatta. Ska inte påstå att jag har stenkoll, men kanske blev det aldrig lika bra igen. Inte på det sättet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida