Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, april 08, 2007

Det gäller att välja

Det blir en lång promenad. Till Hornstull längs Årstaviken mot Skanstull och bort till Nytorget. På Mellis beställer jag brunchtallrik med lammkorv, bacon och prinskorv. Inte ett enda ägg har det blivit i påsk, där lite äggröra i alla fall. Jag fortsätter att gå där jag har gått. Där hon har gått. Det är lite ensamt. På Götgatan möter jag en påskkärring som ska gifta sig. Hon kommer med sin enda vän och säljer sina påskkort för en krona. Jag köper ett kort och tycker att hon också verkar lite ensam, men det är hon ju inte. Hennes vän är med och hon ska gifta sig med någon. Antar jag. Jag läser om hur Bodil Malmsten odlar sin trädgård i Finistére. "På samma sätt som det finns en partner för varje människa, finns det en plats. Det gäller bara att hitta sin bland de miljarder som tillhör någon annan. Det gäller att vara vaken, det gäller att välja".
Jag läser inte så många bloggar. När jag tar mig en titt omkring möts jag av såväl meningslösheter utan poäng som totalt utlämnande och svart bråddjup. Det blir nästan för mycket. Ja, det är märkligt det här. Jag sitter här och småpratar med mig själv, fast samtidigt med ett par hundra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida