Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, maj 14, 2007

Fotboll är bäst på tv

Var som sagt på fotboll i går. Det var ingen njutning, direkt. Bajens spel hade låst sig och det såg ut som för ett par säsonger sedan med mycket spel i sidled och bakåt och en massa felaktiga beslut. Men intressant på något sätt ändå. Så länge Kingson i målet storspelade, vilket han gjorde större delen av matchen, fanns det hopp.

Hade fått låna säsongsbiljetter, vilket i sig var mycket trevligt. Men att sitta bland de där människorna, som inte kan - eller möjligen inte vill kunna - det grundläggande regelverket, som inte verkar uppskatta spelet fotboll, utan bara är där för att släppa ut all skit de har inom sig, är ingen skön upplevelse. Och de sitter där med sina små barn och säger att Örebro-svinen på läktaren ska passa sig och barnen undrar varför då? Svaret på den högst relevanta frågan uppfattade jag inte, tror inte det var så klargörande. Och de fortsätter med hat, svordomar och känsord i en aldrig sinande ström och till slut är det till och med Hammarby som ska hatas. Tills någon minut in på stopptid då inhoppare Juliusson på passning från Petter Andersson läckert lobbade in segermålet. Och jo, då ääälskar alla Bajen - igen.

Glad över att de vann går jag genast hem och tänker att fotboll är bäst på tv.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida