Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, maj 13, 2007

We are all the winners

BP förlorade mot AIK. Tre Kronor förlorade mot Kanada. The Ark förlorade mot östra Europa. Jag missade alltihop. Lika bra det, kanske. Dessutom missade jag två fester eftersom jag spelade föreställning. En föreställning där det kändes som att vi förlorade. Fast efteråt sa folk att vi var såå duktiga. Jag vet inte det, jag? På vad då? Och vad betyder det?

När jag promenerar hem någon gång runt midnatt är det svinkallt. Jag kontaktar min omvärld med mobiltelefon och den strålar så att örat håller på att ramla av och jag får halv ansiktsförlamning. Sen återstår inte annat än att sova. Och oj, vad jag behöver det.

Nu har jag vaknat av att någon under minst en halvtimme, non-stop, har plingat med ringklockan på cykeln. I dag blir det kort repetition, sen är det dags att avsluta helgen med en seger. Klockan fyra bänkar jag mig på Söderstadion. Hammarby tar emot Örebro. Fast nu när jag tänker efter inleddes helgen faktiskt med en skön seger. Vi vann matchen i fredags med 1-0 och är fortfarande obesegrade. Motståndarna pressade på och hade klart flest chanser men vi kämpade och stod emot. Efteråt var de griniga:
- Fan, vad dåliga de var, hur kunde vi förlora mot dem?

Härligt! Och såå rättvist!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida