Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, maj 07, 2007

Här bor en fruktätare

Homestaging. Lektion 1: Färska blommor och frukt. Check. Tända ljus. Check. I övrigt; ta ut all skit. OK.

Och detta var precis vad jag hastade hem från jobbet för att göra. Fick även hjälp av fotografen, som sen tog bilder där min lägenhet ser mycket fräsch och inte alls så liten ut. Om jag förstått rätt läggs den ut på nätet på torsdag, till helgen blir det annonser i bland annat DN och sen nästa helg visning. Då ska skiten ut igen. Och frukten fram.

För övrigt hade jag en mardröm i natt som gick ut på att jag inte alls fick så mycket pengar för min lägenhet som jag behöver för att det hela ska gå ihop. Den var mycket konkret. Både vad gäller summor och ångest. Det började väl med att Aftonbladet i går hade en bilaga med priser på alla lägenheter som sålts i Stockholm under våren. Här på min gata varierade priserna per kvadratmeter mellan 50 och 70 000. 50 = katastrof. Typ. 70 = succé. Den som lever får se.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida