Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, augusti 04, 2007

Närakuten

Det är alltid kul när det där med vården fungerar. För det gör det ibland. Ringde i går sjukvårdsupplysningen, blev kopplad till närakuten och fick en tid tjugo minuter framåt i tiden(!). Traskar Ringvägen bort. Där, ett stick i fingret och svar efter fem minuter. Jag var inte drabbad av någon bakterie, alltså kunde det inte bli tal om penicillin. Blev lovad ett intyg om det inte blev bättre och jag skulle behöva ställa in min resa.

Och så i dag ringer läkaren upp mig för att fråga hur jag mår. Lite bättre, säger jag. Behöver jag något eller undrar något mer så är han där och jobbar hela helgen.

Att jag fortfarande är lite trött och hängig i dag kan även bero på att jag i går tog mig igenom fem timmar Fanny & Alexander. Hur många gånger har man inte sett den nu? Men en fantastisk film är det! Inte minst gubbligan Malmsjö-Ahlstedt-Kulle är vansinnigt underhållande.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Fanny och Alexander - BAh!! "Bergmans knäfall för kommersialismen" kallade Lars von Trier den

8:25 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida