Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, juli 23, 2007

Brasklapp i förbifarten

Jag var nödd och tvungen. Köper ny iPod efter det att hårddisken i den jag hade kraschat. Det finns en liten chans att låtarna går att rädda om jag lämnar in apparaten för operation på verkstad.

Det blev en svart 30GB, femte generationen, med video och matchande strumpor. När man nu tittar på video i sin lilla iPod? Dessutom tror jag inte man kan köpa filmer genom iTunes, Sverige (?). Men det är musiken som är det viktiga. Och därför kan jag få igenom detta köp hos den revisor som är jag själv, jag kommer verkligen att använda apparaten. Lyssnar på min bärbara musik minst en timme om dagen. Det blir inte så många kronor per dag. Mycket nöje, önskar jag mig själv.

Nu premiärspelar jag med nyss sverigeaktuelle Rod Stewart. Faces och A Nod Is as Good as a Wink från 1971. Det var då han var bra. Och Ronnie wood var väl inte nykter då heller, men spela gitarr kan han. Och i Jim Irvins och Colin McLears skivbibel The Mojo Collection står det under rubriken Like this? Try...p.600. Och vad hittar vi väl där? Jo, Oasis Definitely Maybe. Ja, ni fattar... Brittisk grabbrock med alldeles lagom distade gitarrer och hela den biten.

Kanske har det noterats att det brustit en del i bloggande på sista tiden. Ja, vem kan blogga för utan tid? Det finns så mycket annat man kan göra.

Nedräkningen har börjat, fyra dagar kvar på kassan före semestern, fem föreställningar kvar av shakespearespelande innan vi packar ihop för i år. Sen blir det, jag vet inte vad? LEDIGT! Kanske Småland, kanske Malmö, kanske London, kanske alltihop eller ingenting. Tre veckor då jag får sova och andas och njuta. Hoppas jag.

Livet på högvarv en vecka till. Det är jobba, jobba, jobba, kärlek, solsken och sång. Och så lite sura miner, regn och sömnbrist.

I dag och i morgon, några av mina få lediga kvällar. Nu ska jag äta glass och i morgon se Eldkvarn.

För övrigt har jag inte sett på tv på tre veckor. Inte för att jag har tid att göra det, men är det inte dags att någon ser till att min tv blir lagad snart och dessutom ser till att den kommer hit? Jag börjar lacka på det där. Ny, dyr och sönder efter två veckor. Hit med en ny!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida