Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, december 09, 2007

Den som gapar över mycket

Faller ofta själv där i. Jobbade i fredags kväll och det var årets första julbord. Jag var oerhört laddad och glömde nästan att jag främst var där för att spela föreställning. Alla vi som älskar julbord klappar nu - klapp klapp!

Jag gick ut hårt med sillen, laxen, brödet, potatisen. Fortsatte med Skinkan, köttet, rödbetssalladen. Kom in i andra andningen och gjorde ett utfall mot Jansson, Pettersson och Lundström och det där. Det var nu det började ta emot och julmusten stockade sig i halsen. Kvar stod osten, ris a´la maltan och gottebordet och allt jag kunde förmå mig var att tugga i mig en skummtomte.

Vilket antiklimax. Jag mådde illa och har ännu inte riktigt återhämtat mig. Det är med blandade känslor jag ser ytterligare en tre fyra julbord an. Det är tuffa tider för julbordsmissbrukare. Måtte julen inte vara ända till påska. Som tur är kommer fastan däremellan.

Jag kunde knappt tro at det var sant förrän jag hade dem i min hand. Men nu har jag varit på Fullersta spelcentrum i Huddinge och hämtat två styck biljetter till Springsteen på Ullevi i sommar. Undrar vem som ska få äran att få den andra biljetten? Jag är öppen för fjäsk och utpressning.

Han är här ganska ofta nu för tiden. Redan i morgon spelar Bossen i Globen. En kanske inte riktigt lika stor, men mer exklusiv händelse är att det ser ut som om Wilner kommer att spela, tillsammans med en rad andra band, på Klubben i Fryshuset den 24 januari. Senast vi spelade med fullt band var för närmare ett och ett halvt år sedan. Så boka in detta datum redan nu! Det är någon sorts musiktävling, vilket inte känns särsklit viktigt, men det är klart, om du är där och röstar kan vi gå vidare och få spela igen.

Emergenza Festival Klubben torsdag 24 januari kl 18.30. Nu är det bara att med ljus och julelykta leta musiker.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hallå Sote, nu hälsar jag på i bloggen, trevligt!
Som sagt var, man ska akta sig som ögat för julbordsträsket, och glöm för guds skull inte att däremellan kommer inte bara fastan utan också osten! Frid/Pykatt

3:50 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Hallå Pykatt! Jag vet, däremellan kommer osten. Men jag gick bort mig totalt redan i inledningen. Som sagt, övertändning.

7:33 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida