Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, november 28, 2007

Ruttet

Det är inte bara staten som är rutten, utan även en av mina tänder. Har ignorerat det där att jag under en längre tid haft en krater omringad av en halvmåne till tand i underkäken. Det som inte gör ont finns inte. Men nu gör det det. Lite i alla fall. Så i serien Mina desperata försök att utreda, undersöka och åtgärda min existens följer i morgon även ett tandläkarbesök. Nu ska skiten ut!

Klassamhället ska inte synas i munnen, utan någon annanstans, som det hette från GP och Partiet. Fast det var kanske inte undertecknad som åsyftades. Här handlar det eventuellt även om prioriteringar. Tänder i munnen? Pressade skjortor på små galgar?

På tal om det. Norge är, som alla vet, ett ruttet land. I dag damp det ned ett stycke betalingsanmodning från Statens Innkrevingssentral i MO I RANA. Man hör ju på namnet att det är något skumt. Jag skulle gått direkt i fängsel istället.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida