Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, december 13, 2007

Exorcism

Stanken av bränt kött och ben sticker i näsan. Det är mitt kött och mitt ben. Gick ut hårt i morse med att 07.40 börja operera ut en tand. En rejäl misshandel skulle man kunna säga. Spetta, fila, slipa, slå, bända, sticka, sy. Ungefär så där någonting. Nu sitter jag här med ömmande käke, blod i munnen, lite fåniga små tussar och skjuter smärtstillande.

Till lunch: tomatsoppa och nyponsoppa.
Till middag: potatismos med räksallad och blåbärssoppa.

Men nu kan det bara bli bättre. Ännu en behandling är genomförd. Och det där kan nog betyda mer för mitt allmäntillstånd än vad jag trott. Här har jag gått runt med en infektion i skallen i ett halvår, eller så. En massa blodkroppar har varit upptagna med att hänga där utan att få ett skit för det. Nu kan de få fixa det där med borrelia istället. Och en infektion mindre kanske gör mig piggare. I alla fall friskare.

Nu är det sängdags (18.05). Sätter på några filmer - Simpsons The Movie och Planet Terror - och somnar förmodligen. Det är skönt att få stryk. Tandläkarstryk. För att trevestera en diktare vid namn Peter Wahlbeck.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Fy in i helvete... Hade hellre tagit mitt liv än fått tandläkarstryk!

/Micke

1:22 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Frågan är när man ska få ge igen. Det är ju lite förnedrande att först få stryk och sen efteråt en faktura i handen. Det borde väl vara tvärtom. Eller nåt.

7:50 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida