Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, december 16, 2007

Korus av röster

Dräller runt på Gardermoen efter en helkroppsmassage i säkerhetskontrollen. Känner mig tvungen att nosa på Kouros från YSL när jag passerar hyllan med alla gymnasiekillars doft 1990, även min. Och den tar mig tillbaka till illasittande kläder, pasta med löksås och skumma lägenheter i Göteborg. Köper några julklappar. Tar en trekantig macka med kyckling vid gaten. Den är mjuk och har inte några kanter. Skulle velat ha något annat men har fortfarande problem med att tugga. Är helt slut i huvudet. Nu flera dagar med yrsel, trötthet och liksom svid bakom ögonen. Nog nu.

Lyckas trots allt hålla mig vaken på flyget med Aftonbladet och Expressen. Tidningar bjuder SAS fortfarande på. Inte mat. Inte kaffe. De andra bjuder väl inte på något alls. Lyckades behärska mig i går när det var norskt julbord. Inte så lockande faktiskt. Visst, lite lax och sill, men sen mest kött/fett, typ rotmos och tunn sås. Har inte snusat sedan i går. Så svag är jag i skallen. Nu är det nog dags. Tar några värktabletter först. Käken.

Funderar på om jag borde arrangera någon typ av evenemang i samband med att jag fyller år om några veckor. Kommer inte fram till så mycket. Nog bäst att mejla ut om det under nästa vecka om det ska bli något. Får inte svar från de musiker som behövs om det ska kunna spelas i januari. Ska köpa fler julklappar. Jobba några kvällar nästa vecka. En julefest. Sista rycket.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida