Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, januari 03, 2008

Lovat och lovat...

Man kan ju inte bara springa runt och skjuta smällare som om det var 2007. Till det här med nytt år hör ju diverse mer eller mindre patetiska nyårslöften. Det ska tränas, slutas röka och levas allmänt exemplariskt. I ungefär två veckor. Kan inte påstå att jag någon gång avlagt några löften, men jag verkar ändå påverkad på något sätt.

Det är liksom läge att ta krafttag. Sätta ned foten. Börja på ny kula. Detta har resulterat i att jag nu två dagar i rad farit runt i joggingskor strax efter 06.00. I morse fick jag en grundlig ansiktsbehandling av vind, snö och kyla längs Norra Hammarbyhamnens kaj.

Att sen ta sig till jobbet också är en prestation. Känns konstigt efter att dagarna mest handlat om sova, äta, vila. I alla fall. Jag mår bättre av regelbunden träning och det känns skönt att ha det gjort, att bara kunna gå raka vägen hem och slappa efter jobbet.

I går tappade jag en handske. Brukar inte tappa saker. Vet inte om jag är i gott sällskap, men ensam är jag knappast i alla fall. Efter att ha tappat min hittade jag två handskar mellan Skanstull och min lägenhet. Det var ingen jag ville ha. Fick gå och köpa nya på lunchen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida