Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, juli 05, 2005

Hundtricket

Plötsligt tittar tjejerna på stan efter mig. I ärlighetens namn tittar även gubbarna och tanterna. De ler och ger ifrån sig små gulliga ljud. Och ska jag vara helt uppriktig är det inte mig de tittar på. Det är hundvalpen jag vaktade i dag. Vi kände inte varandra tidigare, men plötsligt är det någon som hela tiden vill vara vid min sida och som går efter mig vart jag än går. Det finns djur att älska också.

Kan bara instämma i Einar Heckschers med fleras uppmaning på kultursidorna i Aftonbladet i dag till ett "liknöjt och poppsnoppigt Inne-Sverige" att inte glömma glosor som:

sumprunkare - betuttad - fesmört - brådraskig - muggelsimpa - buskablyg - skränfock - klädd i näbben - sopprot - snorkpotta - möktugg - sladdertacka - fisförnäm - golbög - pådyvla - spelevink - brasgänges - dingbröla - smörbytta - pillemarisk - strulmula - vederstygglig - rackabajsare - flåskrås - kysstäck - fåntratt - mackapär - grötmyndig - dråsagaton - surkuk - ohemul - svassa - drullputte - mallgroda - dyngrak - knyffelknutte - åbäke - gottköpsknodd - illbatting - geggamoja - etc.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida