Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, september 19, 2005

Antiklimax

Det är lätt att göra av med hela veckopengen på Pet Sounds. Tog en promenad i dag och var naturligtvis tvungen att gå in och titta lite. Ut kommer jag med Fredrik Strages kritikerhyllade nyss utkomna bok "Fans". När jag ska betala ser jag den på en hylla ovanför kassan, "No Direction Home". Har varit inne och frågat efter den flera gånger och så råkar de ha fått in ett par ex just i dag. Egentligen släpps den inte förrän i morgon i USA. Klart jag måste ha den också.

På väg därifrån går jag och läser på omslaget. Då slår det mig. Min DVD-spelare fungerar bara för skivor märkta region 2, den här USA-importerade DVD:n är märkt med en etta. Vad göra? Kan den fungera ändå? Går det att lämna in DVD-spelaren någonstans och få den "fixad"? Eller ska jag lämna tillbaka detta fynd innan jag tar bort plasten?

Det lär dröja ett tag innan jag går på McDonalds igen.

Jag kommer ihåg var jag hörde det först. I våras innan fotbollssäsongen börjat hade jag nöjet att byta några ord med Anders Linderoth. Bland annat pratade vi om bådas vårt växjöförflutna. Han sa då att han trodde på Öster i år. De hade en stark trupp tyckte han. Och se, nu ska det väl mycket till för att de inte ska gå hela vägen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida