Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, september 15, 2005

Byta trottoar

Häromdagen möttes vi igen. Herr Grävling och jag. Vi verkar bo i samma kvarter, men vårt förhållande är aningen spänt. Han strosade Lundagatan fram i sin något vingliga stil. Jag kom gåendes nedifrån backen och fick syn på honom en bit framför mig. Skulle vi hälsa? Hade jag knäckebröd i skorna? Skulle jag gå förbi och låtsas som ingenting? Med förhöjd puls och efter kort övervägande vek jag helt enkelt av för att slippa konfrontation. Kanske lite fegt, men det kändes bäst så. Vi får reda ut våra mellanhavanden en annan gång.

I går när jag kom till teatern var alla nakna. Jag blev chockad, sa, de är nakna och stängde dörren igen. Efter ett tag smyger jag in igen och inser att de är i full gång och repeterar. Är det så här det är inom teatern? Jag borde väl veta. Men visste inte. Det visade sig vara ett skämt, riktat, inte främst till mig, utan till den för dagen nyblivna fyrtioåring som kom strax efter mig.

Vi som gillar gubbrock gillar vissa böcker också. Har just förhandsbeställt Lundells "Värmen" och Klas Östergrens uppföljare till Gentlemen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida