Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, september 18, 2005

Vilda västern i Hallunda

Det var inte roligare än så. Läser man hela DN, även ekonomisidorna, finner man en annons som verkar hänga ihop med manstemat. "Världens största biltidning. Snart i Sverige". Jag som hoppats på något mer provocerande. Eller så är det just det det är.

Ännu en tråkig tillställning för fotbollen och för oss som inte är rasister. Var ute i Hallunda och mötte Santiago Wanderers och de beter sig helt galet idiotiskt. De tilldeleades tio, ja tio, gula kort och två utvisningar. Den ena röda kortet föregicks inte av något gult. Det var helt enkelt en av deras spelare som försökte knäcka benet på mig. Hej då till honom, som på väg ut dessutom passade på att kalla mig en massa fina saker. Och så allt på spanska som jag slapp förstå, förstås. En annan gentleman fick sen in en rejäl spark på mitt smalben. Det ska väl tillstås att jag då sa något balanserat i stil med - idot. Sen förföljde han mig, kallade mig fi..a, tills det var dags för honom att lämna. Efter att vårt lag tilldömts en straff tar han helt enkelt och stämplar domaren (!).

Att vi sen släpper till ett mål i slutet och förlorar med 3-2 gör ju inte upplevelsen roligare. För att se det från den ljusa sidan. Jag har fått ett rejält motionspass och förtjänat den pizza jag nu tänker sätta i mig. Bäst att äta innan jag ser Super size me på Canal plus 20.00.

Ich brauche benzin! Gibt mir benzin!

(Eller hur det heter. Skoltyskan är inte riktigt uppdaterad.)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida