Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, oktober 23, 2005

Girlpower

Ser Ung Rebell om rockens kvinnor på Scalateatern. Bra musik från Big Mama Thornton via Janis Joplin till P J Harvey. På scen är det framförallt Lousie Hoffsten och Karin Wistrand och ett All male Band, som bjuder på en hel del härlig gitarronani. Runt det hela trippar Marika Lagercrantz och berättar historien om kvinnorna på ett inte helt övertygande sätt. Varför detta konstgjort teatrala tilltal? Dessutom är hon inte direkt närvarande, i alla fall inte på denna andra föreställning för dagen och gör ett otal uppenbara felsägningar.

Men mest är det musik. Och den är bra. Man blir nästan lite kär i Karin Wistrand. Det var jag 1987 också.

Nu går jag på födelsedagsbrunch.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida