Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, oktober 06, 2005

Säger inte nej, säger kanske

Längs Årstaviken är båtarna upplagda på land. Den nya bron lyser som ett pärlband i fjärran. När man kommer nära ser man inte ljuset alls. Trodde att stavgång var en fluga som dött ut. Den lever kvar bland pensionärer som stakar sig fram i grupp.

Mot motståndskraft verkar vara låg för tillfället. Bara för att tjejen i kassan är så söt och trevlig får hon mig att fylla i en ansökan om poängkort. Det vill jag inte ha.

Har i alla fall inte helt tappat fattningen. Säger nej när en kille ringer och vill sälja rakhyvlar.

En till mig närstående källa har nu mött Runström gåendes på Söders gator. Han var fortfarande inte helt frisk och verkar verkligen varit sjuk ganska länge nu. Konspirationsteorin får avskrivas - kanske.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida