Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, oktober 05, 2005

Bilkörarlåt

Är ute och kör bil i stan, solen skiner, lyssnar givetvis på Rockklassiker. "Highway star", vilken rökare! Oj, vad den klumpiga Ford Transit-bussen glider fram! Ibland kan man glömma hur bra de är de där gamla låtarna. Måste vara den perfekta bilkörarlåten. Prova! Finns på Deep Purples "Machine Head" från 1972 om jag inte missminner mig. Och sen kom den där låten man känner igen så väl med Stone Roses. Vad heter den? Vilken skiva finns den på? Hjälp! Den måste jag skaffa!

Parkerar lite lagom farligt nästan på ett övergångsställe och går in i en affär där de bara säljer saker som jojos, enhjuliga cyklar och saker att jonglera med som heter något i stil med Fler bollar i luften.

När jag kommer hem tar jag det lite lugnare. Sätter på Bachs Matteuspassionen och lägger mig på soffan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida