Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, oktober 24, 2005

Sluta grogga, börja jogga!

Som man sa på 80-talet när jogging var den nya flugan. Den tidens pilates, eller nåt. Morgonkyla längs kajen på Norr Mälarstrand. Solen i ögonen på Västerbron. Pappa åkt hem. Mamma kvar. Frukost på bordet när jag kommer tillbaka.

Sen ska vi ta en lunch också. Nästan som på den gamla, inte så goda tiden när jag jobbade på toffelfabriken i Moheda och åkte hem som ett (mat-)vrak på lunchen. Fast väldigt mycket annorlunda.

Ännu inget ljud i i-poden.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida