Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, november 26, 2005

Det hjälper ju att sova! *

Efter två sena nätter i rad sover jag som en tonåring. Vaknar aningen förvirrad vid halv ett och inser att jag faktiskt är helt ledig en hel helg, fredag kväll till måndag morgon, för första gången sen början av augusti, eller nåt.

Här gäller det att intensivslappa och göra det där jag vill göra när jag är ledig. Går väl sådär. Alltid saker som borde göras, tvätta, handla, träna och det där. Måste verkligen boka in dagar där det inte får hända någonting.

Lämnar in ett V75-system för första gången på länge. Tävlingar i Kalmar med jackpot. Hem till engelsk fotboll och saknaden efter George Best, som jag är för ung för att ha sett, men som skapade en ny storhetstid för mitt Man United på 60-talet och som förmodligen hade varit ännu större om han inte varit född i Nordirland (Eller heter det på?).

Kanske tar jag mig ut framåt kvällen. Alltid finns det någon fest eller teater eller klubb man kan trilla in på.

* Klytaimestras vålnad i Aiskylos Eumeniderna.
Något oklart mot vad. Fast om man tänker efter är det väl ganska sant, det hjälper mot det mesta.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida