Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, november 19, 2005

Imperiets fall

Hur ska man hinna jobba i dag? Vilken fotbollsfest! I min tv i dag: Wigan-Arsenal, Charlton-Man United, Real Madrid-Barcelona, Roma-Juventus.

"Världsekonomin på väg mot avgrunden", skriver Johan Schück på DN:s ekonomisidor. USA har ett helt groteskt underskott i sin bytesbalans. Vilket naturligtvis är helt ohållbart. Fråga inte om några detaljer. Vill minnas att jag tillsammans med vänner konstaterat detta för längesen någon sen kväll när vi satt och förutspådde det amerikanska imperiets fall. Möjligen var det en viss ekonom och nybliven pappa bosatt i Holland som kom med input i ärendet.

Vad vill jag då säga med detta? Tja, inget särskilt. Bara att en ny världsordning är i görningen. Avgrund eller inte, bäst att passa på och leva livet. Den som vill ha uppskov kan ju alltid stödköpa lite amerikanska produkter.

Påtal om Imperiet. Verkar vara ett måste att införskaffa Thåströms nya. Lugnare, personligare, alldeles uppriktig, på gränsen till patetisk.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida