Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, november 20, 2005

Världens bästa

Nästa vecka får Ronaldinho priset som världens bästa fotbollsspelare. Allt annat vore konstigt. Även om det där med att skjuta fyra gånger i ribban är fejk. Eller?

Zlatan sen. Satt och tänkte att nu är det nog bäst att han gör någonting annars blir han kanske utbytt. Då small det till. Jösses, vilken teknik, kraft, snabbhet, vilja, ja, fyll på själv. Bra var det i alla fall. Och varje gång Juve nätade zoomade kameran in Totti, vilken surpuppa.

Så fort Hammarby går av isen och de har spolat om kliver jag in. Har inte åkt på väldigt länge. Får en känsla av att jag är tolv och det är sportlov. Ska ner och prova mina nya skridskor. Sen hem till ett värmande bad och te och mackor framför teven.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida