Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, november 18, 2005

Mera fotbollsgala

Det här med fotbollsgalor sprider sig. På måndag, en vecka efter den stora på Hovet, är det dags för den lokala galan i Växjö. Vet inte riktigt i vilka katagorier det delas ut priser. Min far är i alla fall nominerad till "Årets eldsjäl". Förhandsryktena säger att han kommer att få priset. Det är bäst att han går dit för att undvika zlatanskandal. Annars kan han ju skicka Persbrandt, eller någon annan skådespelare. Typ mig.

Själv tycker han att priset/nomineringen kommer lite sent. Skulle han haft ett pris som eldsjäl skulle det varit på 70- eller 80- talet. Men då fanns ju inga galor, förstås.

I morgon går jag på audition. Det är en nybildad teatergrupp jag inte vet någonting om som ska sätta upp någonting jag inte vet mycket om. Det lilla jag hörde lät intressant. Tänkte riva av ett stycke ur Pinters Gamla tider som smakprov på min eventuella förmåga.

Verkar annars kunna bli lite jobb i rörbranschen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida