Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, november 22, 2005

Bollen glider in i mål!

Mer eller mindra manliga män gör saker tillsammans. Härligt! Det där att samlas i ett omklädningsrum, ta på sig någon utrustning av något slag och sen adrenalin och svett på någon sorts plan.

Vi var väl inte rikitgt vakna när den drog igång, säsongens första match. 3-0 i baken efter bara några minuter. Lite ivriga kanske. Glömde tänka hemåt. Sen höll vi jämna steg mot ett lag i full hockeymundering som kallade sig Crazy Cow. Tror de jobbade på Arla. Vi förlorade med 9-6, känns ändå inte så illa för en premiär. Vi var nöjda och spekulerade efteråt i att de nog var ett av seriens bättre lag.

Vad ful du är, sa en gubbe med långt stripigt hår och raggarmustasch när han förlorade en närkamp. Tror han syftade på mitt spel. Jag var väl den enda på planen som spelade utan några skydd. Trodde inte man skulle behöva det. Kanske bäst att skaffa till nästa gång.

Lyckades i alla fall vid ett tillfälle snurra upp ett par gubbar och sätta bollen otagbart(?) för målvakten vid stolproten. Nästa vecka är det match igen. Då är vi varma i kläderna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida