Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, november 09, 2005

Jag ska bara...

Det är så mycket man ska göra. Vaknar åtta, men blir inte färdig till att äta frukost förrän halv tolv.

Ligger kvar och läser DN. Joggar bort till gymmet och tränar. Pratar med chefen där. Har på något sätt lovat uppträda som någon sorts trubadur på deras personalfest på lördag. Det blir lite låtar när de kommer dit och minglar. En bunt Dylan och sen insåg jag just att jag behöver fler låtar, har precis skrivit ut några låttexter med tillhörande ackord från nätet. Ett par Jackson Browne och Oasis Importance of being Idle.

Vi gick och kollade in lokalen. Coolt ställe. Tvålpalatset (Varför heter det så?) vid Mariatorget. Där kan man ha fest, konferens eller så. Har tydligen varit boxningsklubb tidigare.

Går förbi jobbet och plockar upp några papper.

Tar ledigt i dag. Men måste definitivt öva på låtarna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida