Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, november 08, 2005

Kompisar från förr

Spelade föreställning i går. Då och då händer det att det oväntat dyker upp någon från det förflutna i publiken. I går två personer jag inte sett på tio femton år. En kille från grabbgänget i gymnasiet. Han gjorde avtryck, men hoppade av efter bara några månader.

Och så en annan kille som tyckte jag var bekant, men inte kunde placera mig. Tveksamt förresten om någon av dem kunde det, de hade knappast väntat att se mig som skådespelare. Jag presenterade mig och sa att vi spelat fotboll ihop i Växjö. Då kände han igen mig, men förnekade att vi skulle spelat i samma lag. Menade att han spelat i en högre division och bara hängt runt vårt lag för att han bodde i området.

Nog f-n spelade du i Araby, Jovan! Eller var det i Räppe? Ja, så kanske det var. Nu vet inte jag heller.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

...och utan att junker Björn vet det så sitter det en och annan midsommarfirare från förr och följer söderbloggaren med intresse :)

8:48 fm  
Blogger Björn Johansson sa...

Trevligt! Midsommarfirare är alltid välkomna.

12:31 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida