Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, november 02, 2005

If you don´t mind...

För tjugo minuter sedan släpptes biljetterna till Oasis på Hovet 26 januari. Jag har köpt min biljett. Har du?

Ibland blir man lite rik och mätt och trött och måste vila sig lite innan man kommer tillbaka. Oasis håller på att resa sig. Vet att jag brottades en del med den senaste skivan och kom eventuellt fram till att den var sådär. Men man maler på, lyssnar igen och igen, singlar släpps och ser man på, den är riktigt bra. Jo, så är det faktiskt. Och nu kommer de alltså hit och spelar igen. Förra gången var det på Cirkus, nu har man tagit sig upp till hovetnivå (Får man hoppas. Alla biljetter är inte sålda än.). Så kan det gå.

Så har jag nått ytterligare ett steg i min utveckling och fattat hur man laddar ner låtar direkt från nätet och iTunes Music Store. Fantastiskt! In med kreditkortsnumret bara, sen kan man på några sekunder få lyssna på sådant som Babyshambles EP. Underbart! Fxxk Forever. Så ska det låta! Förhoppningsvis är det inte en förutsättning, men knarkare med kärleksproblem kan göra mycket bra popmusik.

I går tog jag en lussekatt till kaffet. Bara för att djävlas.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida