Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, november 28, 2005

Spela bockey, bonnjävlar!

Snön ligger tung på planen. Det blir inget skönspel. Bara att kämpa som ett djur.

När en stor byggkille från PEAB med blodet rinnande i ansiktet glider upp och säger, vad fan håller du på med? passa dig jävligt noga! gäller det att ha is i magen, så att säga. Det blir alltid så där, de där hårdingarna gillar inte att man sätter hårt mot hårt, de vill att man ska bli rädd, men icke. Låt inte de jävlarna ta dig, som Uffe brukar säga. Efteråt tar alla i hand och säger, bra jobbat.

Samma visa igen, hamnar i underläge 3-0 i första halvlek. Rycker upp oss och stänger igen, nästan. Förlorar med 4-1 och ser man på, det är jag som gör vårt mål, trots att en kille i vårt lag var på mig i pausen och tyckte jag låg fel i positionerna. Jag, ett missförstått spelgeni.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida