Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, november 09, 2005

Ur led är tiden

Vad är det som händer?

Zinkens grill. Plötsligt är den borta. Jämnad med marken. Visst, den var genomrutten och råttorna hängde utanför som ett gäng bajenhulliganer på väg hem från Dubliner, men var ska man nu köpa en sunkig burgare mitt i natten?

Meddelade ju för ett tag sedan att Zinken var spolad. Blev sen lite osäker. Var det något slags plastöverdrag jag sett? Gick dit igen, jo nog var det is alltid. Såg till och med spolmaskinen vara ute och köra. Sen i dag går jag förbi ännu en gång och ser - den gröna mattan! Är det jag som hallucinerar? Hoppas det bara är, växthuseffekt eller inte, klimatet som spelat oss ett spratt. Säsongen uppskjuten på grund av - väder.

Undrar vad som har försvunnit nästa gång jag går utanför dörren. Samtliga är härmed varnade för det svarta hålet vid Zikensdamm.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida